Panzerkampf
Oficiální stránky | |
Výrobce: | CrazyTankers/ Krieg Games Ltd. (Česká republika). |
Datum vydání: | 2025. Hra byla spuštěna v předběžném přístupu pro všechny už 6.12.2024. Do něj můžete vstoupit přes launcher z oficiálních stránek (ne ze Steamu). |
Hodnocení: | (8)/10. |
Žánr: | Simulátor. |
Obchod/ Download: | Steam. Nebo na oficiálních stránkách je možné si stáhnout launcher. |
Preview: | Zing 1, Zing 2, Zing 3 a Vortex. |
Návod: | Není. |
Čeština: | Ano. |
Multiplayer: | Ano. |
Editor: | Ne. |
Technické info o hře: | Není. |
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit): | Ne. |
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit): | OK |
Preview:
Nový projekt českých hráčů online tankových soubojů World
of Tanks. Autoři jsou, stejně jako mnoho hráčů WoTka, ze hry
více a více znechucení. Příliš velká role takzvaného RNG, neboli
náhodného vypočítávání toho, jestli jste se trefili, nebo
prostřelili, a tak vám krásně zamířené a domířené střely krtkují,
nebo lítají někam na Jupiter. Na 10 metrů kolikrát netrefíte obří
prdel tanku, velkého jako stodola. Nerovnoměrné rozdělování hráčů do
týmů, kdy při plnění mise "získejte 4 vítězství" zabijete celé
dopoledne 20 hrami s prohrou 15:0 a ekvivalentní - to prostě naštve
i velkého kliďase. Prostě jste do hry dostatečně neinvestovali a hra
vám to dává patřičně sežrat. Nebo neustálé přidávání nových a nových
tanků, které ani nikdy nebyly vyrobeny, protože jsou to jen
nedokončené projekty, prototypy, vymyšlenosti ze stupidních
fantasmagorických akcí a podobně. U téhle nové hry, jež je ve vývoji
a mohli jste ji podpořit na Startovači by se tyhle neduhy, které ničí hru
i vaše nervy neměly objevovat.
Zpočátku by se měla hra zaměřit na tanky z Druhé světové války, ale
později budou přidány i modernější kousky z období Studené války. Ty
ale budou bojovat odděleně, takže nebudou proti WWII rachotinám OP.
Taky se v bitvách nebudou potkávat +2 tiery, ale maximálně +1 tier.
Módy ve hře budou: Team Deathmatch (10 na 10 hráčů), Death Match,
Team Flag Conquest, Battle Royale a další.
Early alfa:
Autoři bez velkých oznámení spustili 6.12.2024 předběžnou alfaverzi,
přístupnou pro všechny, jež jsem si hned vyzkoušel. Grafická stránka
vypadá stále stejně, jako v demoverzi, takže docela bídně. Fyzikální
model je taky nějaký divný, ovládání je takové těžkopádné a
neohrabané. Tank pokračuje v jízdě kupředu ještě nějakou tu vteřinu
po puštění klávesy, takže když se třeba zakousnete o nějakou
překážku, nebo tank spoluhráče, tak se z tohoto zakousnutí zbytečně
zdlouhavě dostáváte. Ve hře jsou zatím 3 vývojové stromy: USA, SSSR
a Německo. V každé větvi je 9 strojů/ tierů.
USA:
M2A4
M3A3 Stuart V
M3 Lee
M24 Chaffee
M4A2 Sherman
M4A3E8 Sherman EASY8
M4A3E2 Sherman Jumbo
T26E3 Pershing
T26E4 tp No.1 Super Pershing
SSSR:
T-18
T-26
T-28
T-34-76
KV-1
KV-2
T-34-85
IS-1
IS-2
Německo:
Pz.I Ausf.A
Pz.II Ausf.C
Luchs
Pz.38 (t) Ausf.F
Pz.III Ausf.L
Pz.IV Ausf.G
Tiger Ausf.E
Panther Ausf.G
Tiger II
Jako herní měna jsou ve hře jen kredity a goldy. Nejsou zde XPčka.
Tanky si kupujete prostě za kredity. Přesněji řečeno, následující
tank od toho, kterého máte si můžete koupit za kredity, pokud si
chcete koupit nějaký další tank (nějaký tank přeskočit), tak už
musíte použít goldy. Hra obsahuje už i denní mise, kde dostáváte za
jednoduché úkoly goldy, ale jen velmi malé částky (1-3 goldy za
misi), za které si nic moc nekoupíte. V obchodě je také každý den
malý bonus k vyzvednutí zdarma. Expení tanků (alespoň na prvních
tierech je směšně rychlé a jednoduché. Už během prvních 2-3 bitev si
můžete upgradnout jak posádku, tak další vlastnosti tanku na max. Za
bitvu na třetím tieru utržíte tak 12 až 16 tisíc kreditů, přičemž
tier 1 tank stojí asi 4000 kreditů, tier 2 asi 8800 kreditů, tier 3
tank asi 49000 kreditů, tier 4 tank asi 144000 kreditů a tier 5 tank
asi 440000 kreditů. Dál jsem se zatím nedostal... :) Upgrade tanku a
jeho posádky probíhá po malých krůčcích, kdy na začátku stojí jeden
krůček 10 kreditů a na konci už i několik desítek tisíc kreditů.
Kompletní upgrade tier 1 tanku stojí 32000 kreditů, tier 2 tanku
60500 kreditů a u tier 3 tanku už asi 290000 kreditů. Upgradovat
můžete jednotlivé členy posádky (velitele, střelce, řidiče, radistu
a nabíječe) a vlastnosti tanku: palebná síla, pancéřování,
pohyblivost a kamufláž. Posádka je svázána s daným tankem a nelze ji
nijak přesouvat, jako ve WoTku.
Hraje se zatím jen team deathmatch 8 na 8 hráčů na 3 mapách: El
Alamein, Hradec (léto) a Dietenheim (zima). Nějaké drobnější
překážky můžete tankem projet (plůtky, ohrádky,...), stromy
projedete, aniž byste je pokáceli, ale jiné věci, jako dřevěné
klády, které jste zvyklí z WoTka rozjíždět, jsou překvapivě pevné
překážky a zakousnete se o ně.
Plusy:
Doufejme ve férovější alternativu k World of Tanks.
Hra by měla být Free to Play, takže zadarmo.
Jen samé reálné, historické tanky.
Celkově pohodovější hra, než WoT. Žádné RNG - střely lítaj protě
tam, kam zamíříte!!! Zatím jsem se dostal na 4. tier a ve většině
bitev jsem v pohodě na 1. místě tabulky. Zřejmě to bude tím, že na
nízkých tierech je většina (nebo snad všichni :) ) protihráči boti,
jinak to není možný. :) Dám si tak 5 killů za bitvu a utržím
maximálně tak 10% poškození. Možná to bude taky tím, že M3 Lee je
moc OP tank. :)
Mínusy:
Stav hry v demoverzi, potažmo předběžném přístupu zatím nevypadá moc
dobře. Neřekl bych, že je Unity vhodný engine na takovou hru.
Ovládání tanků je docela toporné. Ale je vidět, že ostatní hráči s
tím bojují taky. :)
Zvuky výstřelů vypadají podivně.
Hra nemá chat.
Nastavení hlasitosti je jen celkové.
Ve sniper módu není zoom. Zoom je jen ve venkovním pohledu.
Spot systém je odlišný od WoTka. Vidíte jen ty tanky, které vidíte
vy. Spoty ostatních spoluhráčů vidíte jen na minimapě. I když
přijedete blíže k nepříteli, kterého spotnul někdo jiný (vidíte ho
na minimapě), tak ho častokrát nevidíte (ani jako značku s HPčky),
protože je třeba za nějakou překážkou, kopečkem, nebo má camo bonus
a musíte si ho spotnout prostě sami, aby se vám zobrazil. Obrysy
nepřátel jsou taky o dost neznatelnější, než ve WoTku.
Hra se mi několikrát kousla při načítání bitvy. A taky po ukončení
bitvy se mi několik minut vracel tank do garáže.
Není žádný seznam tanků v bitvě. Jen po bitvě vám to ukáže seznam
spolubojovníků a jejich úspěchů.
Proti hře se po vydání alfaverze rozjela silná hate kampaň.
Argumenty jsou, že tvůrci v podstatě jen okopírovali svou mobilní
hru na PC. Hru, na kterou již prodali práva někam do Indie či
Pákistánu a teď v podstatě neoprávněně používají její obsah znovu
pod jiným názvem. Kvůli tomu prý není hra (zatím) ani na Steamu.
Taky je kritizováno, že za peníze se Startovače hru od demoverze
vůbec nevylepšili, protože vypadá pořád stejně. Programátorsky je
naprogramována dost neumětelsky a editací souborů lze prý jednoduše
podvádět, protože hra v mnoha věcech věří klientovi (vaše PC), než
aby to kontroloval server - mě se to nepovedlo. Asi je třeba si se
soubory hry pohrát v Unity a v tom já se nevyznám. S WoTkem se to
prý nedá vůbec srovnat. Atd, atd... Já se tohoto hate moc neúčastním
a připadá mi, že namyšlenci jsou zase moc chytří. Ono je moc snadné
něco hanit a složité něco dobrého vytvořit, zvláště když do vás
začne hromada lidí šít v hate kampaních... :) Každopádně článek o
tom je třeba na Vortexu.
Ovládání:
W, S, A, D - pohyb.
Levý Shift - zaměřovací režim.
Levé tlačítko myši, nebo mezerník - střelba.
Kolečko myši - zoom kamery (jen ve venkovním pohledu).
1, 2, 3 (anglická klávesnice, dvojklik) - volba munice AP, APCR, HE.
4, 5, 6 (anglická klávesnice, dvojklik) - lékárna, opravy, hasičák.
+/- (numpad) - velikost minimapy.
Tab - přepínání hráčů po smrti.
Cheaty:
U online hry fuj fuj! :)
V demu se dají pomocí univerzálního cheateru Cheat Engine hacknout
HP vašeho tanku, ale stejně to nějak nefunguje. Jak přijdete o své
reálné HP, tak se tank nehýbe, nemůže otáčet věží, nemůže střílet a
je vedený, jako zničený. :)
V online alfaverzi se dají zase pomocí Cheat Engine editovat
nastřílené HP, ale hra to ve výsledcích stejně ignoruje a započítá
vám jen ty skutečně nastřílené.