Obchod/ Download: Steam. ZDARMA!

A Steam placená verze za 12,79 EUR.
Recenze: Není.
Návod: Není.
Čeština: Není.
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit): Steam již Windows 7 nepodporuje.

Čínská tahová strategie, jež je předělána na PC z mobilní verze. Na mobilech jsou i další díly, jako Napoleon, nebo World War II. Na Steamu je zatím pouze tento díl. Hra je sice zdarma, ale pro rychlejší postup, vylepšení jednotek, výzkum a další věci si můžete do hry nakoupit herní měnu.
Jak napovídá název, tak se hra věnuje válkám římské říše. Na výběr je 8 kampaní, přičemž některé mise se dají hrát i za stranu protivníka. Je to v podstatě klasická tahovka, kdy šoupete po mapě jednotkami a snažíte se zlikvidovat ty soupeřovy a dobýt města. Lučišníci, nebo katapulty dostřelí přes více políček. Jednotkám můžete přiřadit generála, jež jednotce přidává bonusy. Kromě jednotek a měst můžou být na mapě i tvrze, hradby, nebo zátarasy. Jsou tam také usedlosti, které vám po obsazení těží zlato, dřevo a železo, které ve městech, nebo jiných pevnostech můžete využít k výrobě dalších jednotek. Uzdravovat jednotky v bitvách nelze (alespoň jsem na to nepřišel). Uzdravit si můžete jen vaše speciální jednotky, které si můžete vzít do bitvy navíc - přenášet je z bitvy do bitvy. Ty si můžete koupit v menu a sestavit z nich i legiony. Nakoupit si můžete taky některého z 55 generálů historie a generály i jednotky upgradovat za herní měnu. Nakupovat můžete i výzkum vylepšení pro každý typ jednotky. Ve hře nejsou jen pozemní jednotky, ale i námořní. Nějaké drobné chechtáty dostáváte i za hraní misí, ale pokud si zaplatíte reálnými penězi, tak si můžete postup urychlit.
Systém hry je dost jednoduchý, nejedná se o žádný kdovíjak propracovaný titul. Hra se chová celkem standardně, jako jiné tahovky, jen vás někdy překvapí, že na vás hned zaútočí nově odhalená jednotka ze sousedního políčka, na které jste právě vstoupili (hra používá fog of war). Často se útoky obejdou bez jakýchkoliv ztrát útočící jednotky. Třeba když šermíři zaútočí na lučišníky. Já bych teda řekl, že i lučišníci snad měli nějakou záložní zbraň na kontaktní boj, aby se mohli nějak (i velmi omezeně) bránit. Nebrání se dokonce ani opevnění. Člověk by řekl, že při dobývání nějakého opevnění bude mít nějaké ztráty už ve svém tahu, ale ono nic. Vojáci v bunkru poslušně čekají až na svůj tah a trochu pokropí nějakou jednotku v dostřelu.
Hra je na Unity enginu.
Hra je ZDARMA. Jen pokud chcete urychlit postup, tak si můžete připlatit.
Hraje se to vcelku příjemně.
Hra umožňuje maximální rozlišení nějaké podivné 2560*1440. Klasické 4k na výběr není.
Hra je sice zdarma, ale na každém kroku to po vás chce za něco lepšího herní měnu, které zdarma zrovna moc nezískáváte. Ceny jsou dost přemrštěné. Kdo by do takovéhle free hry investoval tolik peněz? :)
Vývojáři ani pořádně neví, jak mají hru pojmenovat. Ikona na ploše zní: "Grand War Rome - Free Strategy Game", na Steamu je hra dvakrát a jmenuje se: "World War: Rome - Free Strategy Game" (ta je zdarama) a "Grand War: Rome" (za tu chtějí 12,79 EUR). Pak ještě na oficiálních stránkách mají hru sice pojmenovanou: "Grand War: Rome", ale na obrázkovém logu mají nápis: "ROME EMPIRE WAR". Tak by si to mohli kluci čínští šikmoocí trochu sjednotit.
Zpočátku je celkem snadné dosáhnout vítězství s 3 hvězdičkami (splnit i sekundární úkoly mise), ale v pozdějších misích vám hra dává naprosto nesmyslně obtížné úkoly, co nejdou splnit. Třeba dobýt hlavní město na ostrově do 4 tahů. Vy přitom do toho města můžete tak maximálně v těch 4 tazích dojet vaší flotilou, ale v cestě vám stojí obří nepřátelská flotila.
Ukládání hry probíhá prostřednictvím autosave na konci každého tahu. Manuální ukládání není možné.

Levé tlačítko myši - interakce/ výběr jednotky.
Pravé tlačítko myši - deselekce jednotky.

Na hru se dá použít univerzální cheater Cheat Engine. Bohužel ne na stříbrné a zlaté mince (hra si to hlídá online), ale jen zdraví jednotek a suroviny. Při hledání nastavte hledání hodnoty na "All", protože zdraví jednotek bývá uloženo v hodnotě na několik desetinných míst.

Save pozice.