Obchod/ Download: Steam, nebo Epic Store.
Recenze: Bonusweb, Tiscali Games, Vortex a Zing.
Návod: YouTube.
Čeština: hernipreklady.cz.
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit): Steam již Windows 7 nepodporuje.

Autoři skvělé adventury Life is Strange, Dontnod Entertainment, ve spolupráci s Bandai Namco vytvořili novou adventuru, která opět slibuje netradiční adventurní zážitek.
Hlavním hrdinou je Sam Higgs (33 let) investigativní novinář, který přijede v roce 2017 po dvou letech do rodného městečka Basswood (Západní Virginie... asi opět fiktivní město - Google nic nenašel :) ) na pohřeb svého dobrého přítele, který zahynul při autonehodě. Ve městečku ho hodně lidí nemá rádo, protože svými články způsobil uzavření dolů a hodně lidí tak přišlo o práci. Ano Dontnod/ Deck Nine si poslední dobou nějak zasedli na hornická městečka, protože zasazení je dost podobné Life is Strange: True Colors. :) Sama v městečku navíc čeká jeho bývalka (černoška - musíme být multikulti), se kterou mu to nějak nevyšlo a přebral mu ji již zmíněný mrtvý přítel. Sam zjistí, že s tou smrtí při autonehodě není něco v pořádku a jeho investigativní čuch ho uvrtá do pátrání. Jedná se v podstatě o klasickou Dontnodovku, adventuru, kde prozkoumáváte prostředí a kecáte s lidima (celkem je zde 21 postav a informace o nich se vám shromažďují v deníku). Hra opět nabízí i rozhodnutí, které mají mít vliv na další dění ve hře, na vztahy ostatních postav k vám a taky na samotný konec hry, jež má několik verzí. Co se ovšem liší od jiných her tohoto typu je jakýsi "palác mysli", což je takový speciální svět uvnitř vaší hlavy. V tomhle světě se odehrávají 4 typy situací. Prvním typem jsou vzpomínky. Když narazíte na nějakou věc, co vám připomíná nějakou událost, tak se vám tahle událost promítne. Druhým typem je vyšetřovací mód, kdy prozkoumáváte třeba místnost a snažíte se zjistit, co se, jak a v jakém pořadí odehrávalo. Třetí situací je plánování některých akcí. Potřebujete prostě něco provést, tak si naplánujete co, kdy a v jakém pořadí provedete. Odehrává se tak kupříkladu i závěrečná bitka. Čas je zapauzovaný a vy máte kolik chcete času na naplánování, co uděláte. Po opuštění tohoto režimu se akce provedou samy automaticky. Správná varianta je vždycky jen jedna a při zvolení špatného pořadí vám hra nedovolí pokračovat dál, dokud na to nepřijdete. Teda vyjma závěrečného souboje, který můžete podělat a vážou se na to pak varianty konce hry. Poslední čtvrtou situaci, jež se odehrává ve vaší hlavě bych nazval prostě psycho. Je tu pár (asi 2-3) takových psycho meziher, kde ani pořádně nevíte, co se od vás vlastně chce. Před koncem hry je celá série takových podivných světů, kterými procházíte (něco, jako před koncem Life is Strange 1). Sam je prostě poněkud psychicky labilní, bere nějaké prášky a potřebuje se dát občas poněkud dohromady. Navíc vás celou hru otravuje vaše druhé, brýlaté "lepší já" a do všeho vám kecá, kritizuje a dává vám rady.
Hraní hry mi zabralo asi 8 hodin. V denníku máte i statistiky, jaké rozhodnutí jste kde provedli a kolik přátel, nebo ostatních hráčů na internetu tuhle volbu zvolilo. Hra běží na Unreal 4 enginu.
Prostě celkem slušná detektivní adventura Made in Dontnod.
Hra obsahuje taky nějaké narážky na Life is Strange, fanoušci si jich určitě všimnou. :)
Ty plánovací, či detektivní režimy paláce mysli byly celkem zajímavým zpestřením, ale ty psycho pasáže by mohli autoři klidně vypustit... Dle recenzí tyhle zdržující pasáže vadí nejen mě.
Ovládání by autoři mohli také převzít z některé z předešlých her. Je takové nějaké trochu nepohodlné a je vidět, že je dělané na gamepad, asi aby mohli hru jednodušeji udělat i na konzole. Pohyb postavy se ovládá klasicky a hladce, ale interakce s předměty různě střídá W, S, A, D a F, tak neustále dloubete do těchto kláves společně s levým tlačítkem myši.
Hra byla první rok od vydání (1.12.2020) k dostání jen a pouze na Epic Store a ne na Steamu.
Po dohrání hry máte možnost se do jednotlivých kapitol vrátit a zkusit si je nanečisto znova, nebo do nich restartovat hru. Ovšem vracet se do nich jen tak nanečisto jde pouze, dokud si nevysbíráte v dané lokaci všechny achievementy, pak už se tam můžete vrátit jen tak, že do daného místa resetujete hru. Nechápu, proč to tak je... :/

Shift - běh.
I - deník.
Mezerník - palác mysli.