Hodnocení: 9/10
Obchod/ Download: GoG, nebo Steam. První epizoda je na Steamu zdarma!
Recenze: Tiscali Games, Bonusweb, Vortex (1. epizoda) a Hrej.
Návod: YouTube.
Čeština: Musíte si stáhnout lokalizační manager na lokalizace.net a počeštění provést přes něj.

Steam: Steam již Windows 7 nepodporuje.

Velice zajímavý mix adventury a RPG. Dalo by se říci až revoluční! V zásadě je to klasická dnešní vykecávací adventura s volbami dalšího postupu (Life is Strange, The Walking Dead a podobně...), ale je navíc obohacena o rozsáhlé RPG prvky.
Ve hře si za nasbírané body vylepšujete svou postavu v různých směrech a máte tak možnost řešit rozhovory a jakési slovní souboje různými způsoby podle vaší specializace. Na začátku hry si vyberete svou hlavní specializaci: diplomat, okultista, nebo detektiv a následně si během hry za nasbírané body můžete upgradovat své podrobné vlastnosti. Vlastností je 15 a jsou mezi nimi například: bystrost, logika, věda, etiketa, psychologie, manipulace, obratnost, učenost a další...
V rozhovorech jsou někdy speciální položky, jež se vám na základě těchto schopností zpřístupňují. Například, když nemáte upgradovanou znalost politiky, tak u stolu, kde se začne kecat o politice nemáte moc co říci. Nebo když máte upgradovanou vlastnost lsti, tak můžete otevírat některé zamčené skříňky i bez klíče. U jednotlivých postav pak odhalujete jejich slabiny a imunity. Pokud na někoho, kdo má třeba imunitu na manipulaci, použijete manipulační odpověď, tak to bude mít negativní efekt. Je tedy třeba studovat vlastnosti jednotlivých postav, abyste nedělali takové chyby. Každé použití speciální možnosti v rozhovoru vás ale stojí ještě body snahy. Body snahy se vám někdy obnovují při začátku nového dne, nebo jich můžete doplnit sbíráním a používáním elixírů (královské želé/ v novější verzi cz překladu med), které jsou různě po lokaci. Na odpovědi v rozhovorech, nebo volby máte někdy neomezený čas (jako v Life is Strange 1) a někdy běží časový limit. Časový limit taky běží i v určitých chvílích, kdy si můžete všimnout různých podrobností na postavách - něco jako studování postavy v novějších dílech Sherlocka Holmese. Klasické QTE elementy ve hře naštěstí nejsou, tak si nemusíte trápit klávesnici zběsilým mačkáním kláves v časovém limitu. Ve hře jsou také logické puzzly, které musíte vyřešit. Některé jsou jednoduché, ale některé vám dají asi pěkně zabrat. Například budete muset studovat verše z Bible.
Teď něco k příběhu. Píše se rok 1792. Jste francouz Louis Mauras de Richet a vydáváte se na skalnatý ostrov u pobřeží Anglie na hrad jistého anglického vévody hledat svou ztracenou matku Sarah. Vaše matka je členem tajuplného Zlatého řádu, který dohlíží na světové dění. Spolu s vámi jsou na hradě jako hosti velké osobnosti té doby a kují pikle a konspirace. Je tam kupříkladu George Washington, Napoleon Bonaparte (tehdy ještě jako francouzský voják, kterého nikdo nezná - právě probíhá francouzská revoluce), vatikánský kardinál, okouzlující hraběnka a další... Proti své vůli jste tak vtaženi to různých konspirací a spiknutí. Svými rozhodnutími a volbami v rozhovorech si s postavami utvářte vztahy.
Hra se skládá z pěti epizod, jež jsou rozděleny ještě na další části. První epizoda je na Steamu k dispozici zdarma, tak neváhejte! Epizody vycházely postupně, ale už jsou vydány kompletní. Jsou dokonce označeny jako první sezóna, tak je tady možnost, že bude pokračování! Herní čas je dle YouTube návodu přes 10 hodin, ale bez návodu se s tím budete asi trápit déle.
Vskutku revoluční pojetí adventury, přičemž nové mechaniky jsou překvapivě funkční.
Efekty některých voleb jsou dost velké a některé postavy třeba mohou, nebo nemusí zemřít, takže se nabízí možnost si hru zahrát vícekrát a zkoušet různé možnosti.
Zajímavý příběh plný politických konspirací.
Velice slušný dabing postav.
Hra se ukládá pouze sama na checkpointech, takže nemůžete zkoušet, jaké efekty budou mít různé volby, nebo se pokoušet spravit podělaný slovní souboj. Všechno prostě musíte zvládnout na "první dobrou".
Grafika sice vypadá celkem obstojně, ale na dnešní dobu už je poněkud zastaralá. Barevný nádech je takový do hněda - nemám rád takové umělé zabarvování ve hrách. Taky nevím, proč jsou některé postavy vykresleny tak odpudivě vrásčité (až na mladé dámy :) ).
Závěr hry je nějaký divný. Jednak se to zvrhne do nadpřirozena a taky řešíte podivné hádanky.

Levé tlačítko myši - akce/ sebrat atd...
Shift - běh.
Tab - inventář, mapa, vlastnosti atd...
1 (podržet) - použít želé (doplní akční body).
2 (podržet) - použít zlatý elixír (smaže negativní efekty - když máte vlevo nahoře nějaké červené ikony).
3 (podržet) - použít ďáblův trn (dočasně odhalí imunity postav).
4 (podržet) - karmelitánská voda (soustředění).

Návod (návod jsem našel anglický na internetu a nechal strojově přeložit, ale vcelku se tomu dá rozumět. :)

Bohužel se Cheat Engine vůbec nechytá na množství elixírů, nebo bodů snahy.

Univerzální cheater WeMod nabízí pouze zmrazení rozdělovaných bodů zkušeností, ale... DĚLEJTE TO VELMI OPATRNĚ, AŤ SE VÁM NESTANE TO, CO MĚ!!! Hra vás na určitých místech nenechá pokračovat, dokud si nově získané body nerozdělíte. Pokud si tedy pomocí cheateru vyklikáte všechno na max, tak už si nové body nebudete mít kam naklikat, ale hru to nebude zajímat a prostě vás nepustí dál. Já hru hrál poprvé asi na konec první kapitoly a na tohle jsem narazil. Nezbylo mi nic jiného, než hru spustit znovu od začátku. :(
Prostě při rozdělování bodů cheater aktivujte - zmražte počet bodů, naklikejte si kolik chcete (!!!PŘIMĚŘENĚ!!!), deaktivujte zmražovač bodů, rozdělte a potvrďte zbytek bodů.