Žánr: Adventura - 3D.
Obchod/ Download: Steam.
Recenze: Tiscali Games, Bonusweb a Zing.
Návod: YouTube.
Čeština: lokalizace.net.
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit): Steam již Windows 7 nepodporuje.

Další 3D adventura od tvůrců famózní Life is Strange. Dlouho jsem hru tak nějak ignoroval kvůli tomu, že hra tématem a postavou jednoho ze dvou hlavních hrdinů dost nadbíhá uřvané nenávistné aktivistické LGBTQ+-:X=@*&% atd... atd... lobby. Po třech letech od vydání jsem ale přecejen našel odvahu si to zahrát (taky to nekonečné čekání na dokončení češtiny, která bohužel pořád není hotová - je stále jen na 1. epizodu a vývoj se nikam nehýbe...). Po zahrání musím říct, že hra s transgender tématem hraje dost a jako heterosexuálovi to dost znemožňuje se identifikovat s postavou, za kterou jsem nucen hrát. To holky (rádoby lesbičky) z Life is Strange byly rozhodně úplně jiný kafe a jejich příběh a útrapy jsem hltal i s chlupama. :) Na druhou stranu se v této hře řeší i temný příběh, kdy byly obě hlavní hrdinky (v jenom případě už hrdina) nuceni v sebeobraně zabít svou šílenou pomatenou matku.
Příběh hry se odehrává v roce 2015 na Aljašce v malém (opět fiktivním) městečku Delos Crossing. Sourozenci Tyler (dříve Ollie) a Alyson Ronanovi se chystají na první setkání po 10 letech odloučení po tragickém incidentu, kdy jako malé děti musely zabít v sebeobraně svou šílenou matku, která chtěla zastřelit brokovnicí Ollie. Ano, tušíte správně, kvůli tomu, že se desetiletá Ollie chtěla stát klukem. Alespoň zpočátku to tak vypadá... :) Nakonec ale zjistíte, že to nebylo zas tak přímočaře jednoduché... Tyler (Ollie) se sejde s Alyson v matčině domě na samotě, kde prožili dětství, aby vyřídili pozůstalost a připravili dům na prodej. Samozřejmě jim to nedá a budou se v onom osudném incidentu vrtat, pátrat a ptát se lidí, jak to tehdy bylo, co vedlo matku k tomu, že zešílela, kdo je vlastně jejich otec a jakou v tom celém hraje roli atd...
Hra se hraje stejně, jako jiné podobné adventury od Dontnodu. Procházíte volně učitou oblast (pokoj, dům, paluba lodi, ...), prozkoumáváte nalezené předměty, dokumenty, prokecáváte postavy, sem tam je i nějaká logická hádanka, jako oprava pojistkové skříně, nebo několik zapeklitých hádanek, kvůli kterým musíte nastudovat pohádkovou knížku a podobně, až vás hra přesune do další lokace a tak dál... Na odpovědi v rozhovorech máte většinou neomezený čas, tak si své rozhodnutí můžete v klidu promyslet. Nějak mi ale nepřipadlo, že by rozhodnutí měly nějaký větší dopad na příběh. Na koncích kapitol máte každopádně možnost si své volby porovnat s ostatními hráči na Steamu a přáteli, kteří hru hráli. Novou mechanikou jsou takzvané "volitelné dialogy", kdy druhá postava něco řekne a vy máte možnost pomocí Shiftu na tento volitelný dialog reagovat (tady už nějaký reakční čas je). Nebo lze takhle třeba při jízdě na lodním trajektu reagovat na nějaké scenérie ve výhledu. Nebyl by to Dontnod, aby do hry nepřidal i trochu toho nadpřirozena a speciálních schopností. Alyson a Tyler mají jako sourozenci nějak propojené vědomí a dokáží si vybavovat scény z minulosti, nebo spolu v myšlenkách komunikovat. Jak ale zjistíte, tak paměť je ošemetná věc a někdy si scény pamatujete poněkud rozdílně. Hrajete střídavě za obě postavy Alyson i Tylera, druhá z postav mezitím pobíhá okolo vás a vedete spolu konverzace. Do jednotlivých částí hry se můžete vracet v collectible módu, abyste mohli posbírat všechny achievementy - sbírají se různě poschovávané figurky.
Hru je možné pravidelně, někdy v době letních LGBTQ+ pride pochodů a akcí získat na Steamu zdarma - alespoň k něčemu jsou ty akce dobré. :)
Odkrývání temného příběhu a překvapivé rozuzlení.
Celkem hezká grafika, třeba okolní příroda při jízdě trajektem. Animace a pohyby postav vypadají také hodně realisticky. Hra běží na Unreal 4 enginu.
Bohužel vývoj amatérské češtiny i slovenštiny ustrnul a je tedy k dispozici jen čeština na 1. epizodu ze tří. U slovenštiny tvrdí autor, že už je kompletní, jen je třeba ji dotestovat, ale žádnou nehotovou verzi zatím nezveřejnil.
Jako heterosexuál máte problém se identifikovat s postavou, za kterou hrajete. Jako nic proti podobným lidem, já jsem tolerantní člověk, ať si dělá kdo chce co chce, ale díky agresivnímu aktivismu části téhle komunity už je člověk opravdu vytočený na tyhle témata. Na hry od Dontnodu, včetně Life is Strange (kterou miluju) se nalepila skupina fanatických LGBTQ+ fanoušků, takže když se třeba na Facebooku přidáte do nějaké fan skupiny téhle hry, tak budete mít za chvíli zeď plnou různých kresbiček vysmátých herních hrdinek se srdíčky, duhovými vlajkami a já nevím čím, až vám to tu hru pomalu začne hnusit. Dospělí lidi a malují si naivní sluníčkové kresbičky, jako malé naivní děti.

W, S, A a D - pohyb.
Levý Ctrl - pomalý pohyb.
Q - čtení.