Obchod/ Download: GoG, nebo Steam.
Recenze: Tiscali Games.
Návod: Není třeba. :) Nebo YouTube.
Čeština: Ne.

Steam: Steam již Windows 7 nepodporuje.

Graficky minimalistická adventurka, či spíše "interaktivní" film, který rozdával GoG během Vánoc 2023 zdarma, tak proč jej nevyzkoušet? :)
Příběh je situován do období Studené války, konkrétně roku 1964 na Antarktidu, ale během retroaktivních pasáží se podíváme i do Anglie pár let zpět. V hlavní roli je Dr. Peter Hamilton, jež je mladý profesor na univerzitě v Cambridgi. Profesor se věnuje výzkumu mraků a vzdušného proudění a pracuje na objasnění záhadné radioaktivity, která se pomocí vzdušných proudů šíří z Antarktidy. Peter se ve vlaku seznámí se svou kolegyní Clarou a sledujeme tak jejich milostný románek a příběh, který ho zavede až na Antarktidu. Hlavní dějová linie se ovšem odehrává v onom roce 1964 na Antarktidě, kde Peter havaruje v letadle. On i zraněný pilot Floyd přežijí a on vyrazí na cestu po okolí hledat pomoc na blízké vědecké stanice. Něco tady ale nehraje... Hra neustále střídá Antarktidu a retrospektivní Anglii.
Hra sice vypadá, jako klasická adventura, ale je dost zjednodušená. Prostě jen sledujete takový animovaný film a v rozhovorech máte někdy více možností. Tyhle možnosti se ale nevypisují přímo, ale ukáží se vám jen takové barevné kolečka, které reprezentují typ reakce: červené kolečko - panická reakce, žluté sluníčko - nadšená reakce, fialová tečka - negativní reakce, modrozelené kolečko - otevřená/ laskavá reakce a obdélník - asertivní/ přímá reakce. Tyhle volby ale mají jen velmi minimální dopad na hru, protože způsobí jen trochu jinou následnou větu dialogu. Žádné jiné větve děje rozhodně nečekejte. Nemůžete nic podělat, nikde zakysnout, jen sledujete filmeček. Čas na výběr možností je navíc dost malý a po jeho uplynutí hra prostě něco náhodně vybere, takže se to hraje prakticky samo. Už vůbec nepochopitelné je, když máte na výběr jen jednu jedinou možnost - co to jako je za volbu? Takových jednovolbových možností je hromada. Jsou zde i pasáže, kde pohybujete postavičkou po obrazovce, ale prostor a interaktivní předměty jsou dost omezené a nedá se tam nijak ztratit.
Hra vyšla i na mobily a běží na Unity enginu.
Slušný emotivní příběh, který vás může celkem zaujmout. Podaří se Peterovi s Floydem zachránit? Co je za únikem radioaktivity? Je Peterova nová láska Clara špionka KGB?
Kvalitní dabing. Clara má docela sexy cizokrajný přízvuk. :)
Skvělá mrazivá atmosféra na Antarktidě.
V podstatě to ani není hra, protože tam není o co hrát. Žádné puzzly, hádanky, nemůžete zemřít, nic podělat, žádné větvení děje, více konců, nemáte na nic vliv... Prostě samé volby-nevolby a žádné atributy "hry".
Možnosti dialogů by se mohly vypisovat přímo, jako v jiných hrách a ne jen nějaké kolečka se značkami typu odpovědi.
Asi vás bude za chvíli srát neustálé přerušování napínaveho děje na Antarktidě většinou nudnými a ukecanými retropasážemi z minulosti.
Na hru není čeština, ale angličtina je celkem jednoduchá, že jsem tomu celkem dobře rozuměl i já. :)