Hodnocení: 8/10
Obchod/ Download: GoG, nebo Steam.
Recenze: Není. Snad jen recenze na Steamu.
Návod: Není.
Čeština: Není.

Steam: Steam už Windows 7 nepodporuje.

Simulace dospívání. :) No... on je to spíše takový simulátor chození do školy a biflování vědomostí. :) Prostě se ujmete role dítěte v kojeneckém věku a povedete ho až k dospělosti, kde hra končí. No... ona hra vlastně nikdy nekončí. Na konci si totiž v dospělosti vyberete, jestli chcete žít s holkou, nebo klukem, narodí se vám dítě a s tím dítětem začínáte zase od začátku. :) Hra je situována do devadesátých let. Vše probíhá v tahovém režimu. Nejprve jste ve škole, kde si procvičujete mozkové buňky (viz obr.č. 2). Máte určitý počet bodíků a prostě naklikáváte sousední buňky, které vám přináší vylepšování vašich schopností: inteligence, empatie, fyzička, paměť, představivost, šarm a vědomosti. Za ty si pak odemykáte opravdu přehršel různých vědomostí, jež si pak dále procvičujete jako domácí úkoly.
Učení a další práce vám ale narušuje vaši psychickou pohodu a tak jsou i činnosti, které vám ji naopak vylepšují. Vlevo dole pak musíte sledovat vaši pohodu a spokojenost rodičů s vámi. Pokud hodně poklesne, tak můžete dostat "strike" a po třetím strike je konec hry. :) Například ježdění na kole místo domácích úkolů vám udělá dobře, ale nakrkne rodiče. Rodiče na vás mají často i nějaký konkrétní požadavek (expectations), že si třeba musíte do dvou dnů o určité číslo zlepšit paměť a podobně, jinak jejich spokojenost poklesne o určitý počet bodů.
Po škole se přesunete domů, kde si naplánujete denní činnosti - většinou procvičování odemčených schopností (domácí úkoly), nebo můžete i chodit po různých odemčených lokacích na mapě a věnovat se tam taktéž procvičování nějakých znalostí (třeba pomáhat v kuchyni restaurace a podobně), nebo se věnovat zábavě, či nakupování. Lokací je docela dost a ani po několika hrách je neobjevíte zdaleka všechny. Později dostanete i kapesné, za něž si můžete kupovat jídlo, oblečení, měnit účes a další věci. U rodičů budete mít ještě body "Pride", za něž můžete od rodičů něco chtít - třeba návštěvu Disneylandu, nebo zvýšení kapesného. :) Po splnění naplánovaných domácích úkolů se přesunete do nového dne zase do školy a tak pořád dokola.
Mezi některými přechody ze školy domů a podobně potkáváte i některé jiné postavy (spolužáky), prožíváte s nimi různé příhody a v rozhovorech s nimi máte několik možností, jež mají pak vliv na vaše vztahy. Můžete se třeba zastat šikanovaného spolužáka a podobně.
Na konci hry z vás může být ledascos. Ze mě byla třeba lesbická senátorka, doktorka, nebo hetero učitelka. :) Prý byste se mohli i dopracovat až na pozici prezidenta/ky USA. :) V závěrečné animaci vám to řekne i osudy vašich kamarádů, se kterými jste se ve hře setkali. Nevím, jak hra určuje, co z vás bude, ale asi podle toho, co jste studovali nejvíce a jak jste se bavili s postavami v lokacích, jež vám nabízí další možnosti. Jsem zvědavý, jestli bude mít hra nějaké pokračování, kde byste hráli od plnoletosti dál...
Opravdu přehršel různých znalostí z hromady oborů, co se můžete učit.
Docela zábavná blbost. :)
Výborný soundtrack, jež je dost podobný soundtracku Life is Strange. Vile Monarch je sice polské vývojářské a vydavatelské studio, ale na hře spolupracovali i jiní známí vývojáři. Například kreativní ředitel Daniel Sadowský (režisér a hlavní scénárista série Gardens Inc. a Dr. Cares), umělecká ředitelka Gracjana Zielińská (hlavní umělkyně filmu Cinders, Solstice), Kacper Kwiatkowski (designér a spisovatel filmu This War of Mine), Christian Divine (Captain Spirit), Matthew Ritter (spisovatel filmů Tales from the Borderlands a Twin Mirror), Emma Vieceli (spisovatelka komiksů na Doctor Who, Back to the Future a Life is Strange) a hudební skladatel Jim Guthrie (Planet Coaster Reigns: Her Majesty).
Tahový režim hry, takže vás nikde netlačí čas a vše si můžete v klidu promýšlet.
Jednoduché podvádění číselných hodnot pomocí univerzálního cheateru Cheat Engine. :)
Omezený výběr rodičů. V podstatě je jich pouze 8 (černoši, snědí, asiati a běloši). Od každé rasy vždycky matka a otec.
Nemá ukládací sloty. Vždy je možné hrát jen jednu hru a není možné ukládat a nahrávat pozice. Když hru ukončíte a znovu spustíte, tak prostě pokračujete automaticky v rozehrané hře.
Hra nemá dabing - rozhovory doprovází jen cvrkot objevujícího se textu dialogů.
Na hru není čeština.
Při koupi hry jsem čekal, že hra bude více o interakci s ostatními žáky a lidmi, ale tahle komunikace probíhá tak nějak náhodně (nemůžete za postavami chodit, jako v jiných adventurách), není moc možností dialogů a je to jen takový doplněk mezi tím vším učením.
To hamounění bodů v různých oblastech nemá na hru žádný jiný vliv, než že se vám od určitého počtu odemkne nová znalost. Dokonce ani znalosti nemusíte hromadit. Schválně jsem zkusil hrát hru, kde jsem se ani nenaučil počítat do deseti, měl naprosto minimální hodnoty všech vlastností a nakonec ze mě byla úřednice. Za celou dobu mi to mé brutální mentální zaostávání nedala hra nikde sežrat. :)

Levé tlačítko myši - interakce.
Esc - menu.

Prakticky na veškeré číselné hodnoty ve hře je možné použít univerzální cheater Cheat Engine. Vždy to najde 3 hodnoty, tak prostě editujte všechny 3.