Army General
Oficiální stránky | |
Výrobce: | Phobetor (Rakousko). |
Datum vydání: | 2017. |
Hodnocení: | 6/10. |
Žánr: | Tahová strategie. |
Obchod/ Download: | Steam. |
Recenze: | Není (leda ty na Steamu). |
Návod: | Není. |
Čeština: | Není. |
Multiplayer: | Ne. |
Editor: | Ano. |
Kompatibilita s Windows XP: | Ne. |
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit): | Ne. |
Kompatibilita s Windows 10 (64 bit): | OK |
Recenze:
Další z řady hexových, tahových strategií z Druhé světové války. Má
ji na svědomí rakouský vývojář Ronald Wendt a jeho tým Phobetor, jež
publikuje svoje výtvory na MatrixGames. Na hru jsem náhodou narazil
na Steamu a dal si ji do wishlistu s tím, že ji asi ani nebudu
kupovat. Pár dní poté se ale dostala do parádní 90% slevy jen za
1,49 EURo, tak jsem ji z fleku koupil. Za tu cenu stojí za
vyzkoušení, i když k ní mám řadu výhrad (viz. mínusy).
Hra se věnuje pouze severní Africe. Máte možnost hrát dvě kampaně:
Mare Nostrum za OSU se 20 scénáři a Operation Compass za spojence s
5 scénáři. Mise se v kampani i větví. V jednu chvíli máte třeba
možnost pokračovat v dalším scénáři invazí na Maltu, nebo pokračovat
do Egypta. Pokud dáte Egypt, tak během scénáře dojde k několika
událostem, že vám spojenci zalezlí na Maltě potopí konvoje se
zásobami. Jinak jsou ve hře jen 4 samostatné scénáře a 5 velice
krátkých výukových misí. K dispozici jsou nejen pozemní, ale i
letecké a námořní jednotky, jež si kupujete za body prestiže. Máte i
jednotky výsadkářů, které když umístíte na mapu do modře olemovaného
políčka (pokud takové na mapě je), tak se umístí v letadle, jež pak
vyšlete třeba hluboko za nepřátelské linie a shodíte na padácích.
Ke každé nakoupené jednotce musíte mít velitele, jichž máte omezené
množství. Omezeno je také množství jednotek, co si můžete v misi
nastrkat na mapu.
Plusy:
Celkem povedené ozvučení. Ty razantní zvuky výstřelů jsou skvělé.
Nebo když bombardér nasype nálož bomb na pěchotu, tak se ozve takový
smrtelný chrapot. :)
I když to na první pohled nevypadá, tak je hra celkem jednoduchá, co
se týče ovládání.
Pokud to není zamčeno autorem scénáře, tak je možné nastavit
obtížnost vypnutím fog of war, nebo nutnosti zásobování (vašim
jednotkám pak nedojdou náboje, nebo palivo).
Ke hře je přibalen i editor, kde si můžete scénáře upravovat.
Bohužel tlačítko na load nějaké existující mapy nějak nefunguje.
Mínusy:
Největší mínus spatřuji v tom, že je řada scénářů prostě bugnutá a
nelze je dohrát. prostě na mapě obsadíte všechny vlaječky,
zlikvidujete všechny nepřátelské jednotky a mise ne a ne skončit.
Tak prostě odklikáváte další a další tah a jak tahy dojdou, tak vám
hra oznámí, že jste neuspěli a ukončí třeba i celou kampaň.
Například mám na konci jedné mise mít na 6 speciálně označených
políčkách okolo města své jednotky (na všech najednou), jakože mám
město obklíčené. Jenomže zjišťuju, že mi hra dovolila do mise vzít
jen 5 pozemních jednotek, zbytek jsou ledadla, co neumí obsazovat.
Nové pozemní jednotky mi nejdou koupit a vzít do mise... Neumí autor
počítat??? Nebo jiná mise. Mám zabránit námořnímu konvoji, aby
zásoboval
obležený Tobruk. Mám jen ponorky a bombardéry. Dole je jen jedna
zelená vlaječka, jež se nedá obsadit, protože je mimo herní zónu.
Konvoj rozstřílím, letadla, co konvoj chránila nemám jak sejmout
(ponorkou, ani bombardérem na ně nemůžu zaútočit, tak si lítaj sem a
tam. Po vypršení počtu tahů, určených na misi mise končí neúspěchem.
Může mi autor scénáře laskavě vysvětlit, co po mě jako chce??? Další
mise v Egyptě. Mám obsadit 3 políčka zcela na východě mapy. To
udělám a zlikviduju při tom všechny nepřátelské jednotky. Mise ale
po vypršení počtu tahů končí neúspěchem a s ní i celá kampaň!
Zkoušel jsem misi několikrát od začátku, pokaždé jiným postupem a
výsledek stejný... WTF?!!! AUTORE, OPRAV TO!!!
Dost málo misí na plnou hru. Hra působí spíše jako demoverze, nebo
základní hra bez DLC, kde budou nějaké dodatečné mise a kampaně, ale
ke hře žádné takové DLC nejsou. Jiné podobné hry obsahují kolikrát
stovky misí a desítky kampaní a tady jsou jen 2 kampaně a 5 misí.
Hra sice podporuje i 4k rozlišení, ale jak to tak u těchto her bývá,
tak je nepoužitelné, kvůli titěrnému písmu a velikosti ovládacího
rozhraní. Doporučuji tedy raději snížit na FullHD.
Ovládání:
Levé tlačítko myši - interakce.
Cheaty:
Sílu jednotek, nebo body prestiže na nákup jednotek lze
editovat pomocí univerzálního cheateru Cheat Engine. Má to ovšem háček. Hra po
několika Alt + Tabech zamrzne a musíte dát Ctrl + Alt + Del -
restart PC, protože jinak se zavřít nedá. Zdá se ale, že pomáhá,
když si ve Windows nastavíte stejné rozlišení, jako ve hře. Raději
si ale často ukládejte.
Hra umožňuje, pokud to není zamčeno, dost podstatné snížení
obtížnosti. Můžete vypnout fog of war, vypnout nutnost zásobování,
nebo posuvníky nastavit zdroje jedné a druhé strany.
Jinak se dá ještě celkem jednoduše podvádět editací uložené pozice.
Sejvy jsou umístěny: c:\Users\*uživatel*\Saved Games\Army General\.
Otevřete příslušný *.gz archív a v něm *.xml soubor (doporučuji
PSPad). Je tam hromada různých věcí. Najděte si třeba sekci:
"<Player id="0" nation="de"", ve které je třeba seznam vašich
jednotek. Hra ale nějak ignoruje nastavení síly více než "50", tak
tam nemá smysl psát více. Nepřítele najdete níže v sekci:
"<Player id="1" nation="gb"". Jemu můžete třeba přepsat zdraví
všech jednotek na "1". :) Pokud narazíte na scénář se zamčenou
úpravou obtížnosti, tak ji v tomto souboru hledejte na konci.
Například můžete odhalit mapu vypnutím: "fog of war = 0".
Podobně jsou na tom i soubory scénářů, ale těch několik v umístění:
"c:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Army
General\user\Modding\Campaigns\" evidentně nejsou kompletní a asi
jsou to jen nějaké modifikované, se kterými si někdo hrál. Ty
správné se pravděpodobně nacházejí v archivu "resources00000.dat",
který ale nedokážu otevřít.
Zde jsem vám tedy nahrál
sejvy do misí kampaní, kam jsem se dostal. Do řady misí jsem
se ale nedostal díky zabugovanosti scénářů, jak píšu v mínusech.
K editaci sejvů lze použít i přiložený Script editor. Musíte ovšem
soubor po dobu editace přejmenovat na "*.scn.xml", nebo "*.cmp.xml",
jinak jej neuvidíte. Po editaci jej zase pojmenovat původním názvem
a vrátit do *.gz archívu.