Obchod/ Download: Steam.
Recenze: Tiscali Games, Bonusweb a Zing.
Návod: Není.
Čeština: mrazikovycestiny.cz
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit): Steam již nepodporuje Windows 7.

Velice nezvyklá hra typu walking simulátor od tvůrců Dear Esther. Odehrává se v roce 1984 ve fiktivní anglické vesničce Yaughton a jejím okolí.
Hra vám prakticky odpočátku dovolí se naprosto volně pohybovat po celé rozlehlé lokaci, obsahující nejen vesnici a domy v ní, ale i různé lesy, farmy, stezky. Grafika vypadá velice hezky. Lesy, tráva, potůčky, poletující čmeláčci... Navíc je to dokresleno skvělými zvuky přírody, zpívají ptáci, prostě taková anglická vesnická idylka. :) V oblasti se ale děje něco velmi podivného. Vesnice je naprosto opuštěná, její obyvatelé jakoby najednou narychlo zmizeli a po oblasti se pohybují takové podivné, jakoby magické ohnivé koule. Ty pohybující vám ukazují cestu, pokud nevíte kde pokračovat dál v odkrývání příběhu a ty statické můžete aktivovat a přehraje se vám jakýsi krátký příběh obyvatel oblasti, prezentovaný takovými světelnými siluetami, který se stal těsně předtím, než zmizeli. Příběhy na sebe navazují a tak sledujete příběhy jednotlivých postav. Postavy řeší nejen záhadné dění, kdy se po oblasti šíří nějaká nemoc, jež způsobuje krvácení z nosu, vláda oblast uzavře do karantény (hra vznikla v roce 2015 - to se ještě o covidu nic nevědělo :) ) a začínají mizet první lidé, ale i své obyčejné vztahy a půtky mezi sebou. Po lokacích jsou různě i staré rádia z 80 let, které když zapnete, tak uslyšíte krátký záznam vědkyně místní observatoře, která se záhadnému dění snaží přijít na kloub. Jinak je ale prostředí dost málo interaktivní. Kromě zapínání rádií, otvírání dveří, zvedání zvonících telefonů a aktivace záhadných koulí nejde dělat nic jiného. Nic nesbíráte, nečtete žádné dokumenty, neřešíte žádné puzzly, nic takového...
Hraní hry mi trvalo asi 7 hodin, přičemž jsem chvílemi dost bloudil.
Velice hezká grafika (CRYENGINE 4. generace), ozvučení (zvuky přírody), kvalitní anglický dabing a soundtrack.
Zajímavý tajemný příběh, kterému budete chtít přijít na kloub. Co se to v té oblasti vlastně stalo??? Kam vlastně všichni ti lidi zmizeli???
Vaše postava se pohybuje docela pomalu, až je to někdy otravné. Autoři asi chtějí, abyste si hru užívali v klidu a pohodě a neběhali. Sice je v nastavení na běh klávesa Shift, ale zrychlení pohybu je takové nějaké pozvolné (musíte Shift chvíli držet) a malé. Naštěstí se to dá změnit pomocí Cheat Engine - viz. níže.
Hra se ukládá sama po zhlédnutí některých důležitějších částí příběhů (aktivované koule). Manuální ukládání není možné. Bohužel je tohle v kombinaci s nějakými bugy. Třeba se mi nechtěla aktivovat koule u kostela, kde má končit jakoby první část hry. Prostě nereagovala. Nahrál jsem tedy poslední uložení, jdu ke kostelu a koule tam není... Co za akce předtím mám opakovat (které se mi neuložily?) bůh ví... To mám jako prolejzat všchno znova??? :/ Pak jsem šel třeba delší stezkou do kopce nahoru a dolů, nikde žádná jiná odbočka. Na konci blbá malá dřevěná branka a nešla otevřít. Za brankou na mě čekala na dvoře nějakého domu koule k aktivaci... Jsem se musel vrátit a jít prostě jinam...
V nastavení zvuku nejde regulovat hlasitost hudby, nebo ji i úplně vypnout. Soundtrack je sice celkem dobrý, ale někdy byste se chtěli zaposlouchat jen do zvuků přírody, zpěvu ptáků, ale hraje vám do toho hlasitá hudba, která vše přehluší.

Shift - běh (rychlost se vám jen pozvolna mírně zvýší).
Levé tlačítko myši - interakce (otvírání dveří, zapínání rádií, televizí).
Pravé tlačítko myši (držet a posouváním doleva/ doprava nalezení správné frekvence magické koule) - aktivace událostí u statických koulí. Lze v nastavení nastavit zjednodušení, kdy stačí tlačítko jen chvíli podržet.

Pokud vás bude štvát pomalý pohyb vaší postavy, tak je tu cheat table pro prográmek Cheat Engine, kde si můžete aktivovat rychlejší pohyb.