Recenze: Bonusweb, Tiscali Games a Zing.
Čeština: Ano - oficiální titulky.
Kompatibilita s Windows 7 (64 bit): Ne.

Pokud vám bude hra hodně padat, jako mě, když jsem ji začal hrát, tak si aktualizujte ovladače grafické karty.

Pokud vás trápí několikasekundové propady FPS při přechodech z videosekvencí do herního režimu, tak vypněte překryvy Steamu a GeForce Experience:
Steam: nalistujete hru v knihovně Steamu/ Spravovat (ikonka ozubeného kolečka)/ Vlastnosti/ Obecné/ Povolit ve hře překrytí služby Steam - odstraňte zaškrtávátko.
GeForce Experience: Nastavení (ikonka ozubeného kolečka)/ Překrytí ve hře - vypnout.

Nejnovější adventurní počin od Quantic Dream (Fahrenheit, Heavy Rain a Beyond: Two Souls), který sklidil zasloužený úspěch. Hra byla nejprve vydána jen na konzoli Playstation, ale stejně jako u výše uvedených her byla později vydána i na PC platformě. Jedná se opět o adventuru ve stylu interaktivní film s horou rozhodnutí, které větví příběh. Větvení příběhu je opravdu VELMI, VELMI, VELMI košaté, že se může jít zahrabat i Life is Strange! A to právě čtete řádky od Life is Strange fanatika, takže to je fakt co říct. :))) Po každé misi se vám ukáže strom rozhodnutí s vašim postupem (SAKRA košatý strom!!!). Ukazují se i ostatní cesty, kterými jste nešli, ale jen jako anonymní obdélníčky, které se vám pojmenují až hrou projdete znovu a odkryjete je. Hra vás tedy láká k zahrání několikrát - pokaždé můžete mít hru dost jinou, než předtím. Postavy, ať už hlavní za které hrajete, nebo nějaké vedlejší můžou klidně zemřít a příběh bude pokračovat dál až do konce, ale řada věcí bude jinak!
A teď už k příběhu. Píše se rok 2038 a nalézáme se (jak jinak?) v severoamerickém Detroitu. Vize budoucnosti je taková, že se ve společnosti dost rozmohli androidi, kteří vykonávají různé práce. Lidi si je kupují, aby jim sloužili, pomáhali a podobně... a... sex, ano..., to taky. :) Najednou se ale mezi inteligentními androidy začne šířit uvědomnění si sebe sama a začnou bojovat o svá práva. Ano, zní to pitomě, ale holt hra. :) Jen si tak představte, kdyby se vám třeba Windows 10 zabouchly do Windows XP a začaly se vám líbat a odmítaly pracovat. :))) Vláda a lidé ovšem nemají zájem na tom, aby jejich roboti, co si je koupili za těžké prachy, dostali nějaké lidské práva a svobodu a tak je to dost těžké. Hrajete střídavě za 3 androidy, kteří se v závěru potkají na jednom místě. Při jejich postupu hrou jsou ovlivněni i navzájem. Když něco uděláte s jedním, tak se vaše rozhodnutí může promítnout do linie jiného. První android je domácí služka Kara, která se stará o malou dívenku, kterou doma týrá její otec. Druhým androidem je Connor - parťák policejního detektiva, který pátrá po deviantech (tak se říká vzbouřeným androidům). Třetím a posledním hratelným androidem je Marcus. Bývalý sluha jednoho starého malíře, který se postupně stane vůdcem vzbouřenců. Postavy se během hry po každé kapitole různě střídají.
V hlavním menu hry se vám během hraní postupně odemykají bonusy: grafické koncepty, videa, soundtrack, 3D modely herních postav a elektronické časopisy nalezené ve hře. Některé z bonusů si odemykáte za body, jež získáváte hraním hry. V hlavním menu je i vaše osobní androidka Chloe, která vás dost často zaskočí svými náhodnými hláškami. :) Někdy je docela zábavné v menu chvíli pobýt a poslechnout si, co vám poví.
Opravdu HÓÓÓDNĚ větvený příběh. Pokaždé můžete mít hru úplně jinou. Budete se třeba snažit za Marcuse vést boj mírovými prostředky, nebo zvolíte násilí? Linie za Karu je také hodně emotivní, protože se pokoušíte udržet v bezpečí malou holčičku. Hodně emotivní je už i první scéna s Connorem, protože jste vysláni vyjednávat na střechu budovy, kde deviantní android hrozí, že skočí dolů s malou holčičkou.
Hra má oficiální české titulky.
Grafika hry je sice taková plastová, ale detaily zpracování obličejů jsou výborné. Virtuální herci byli do hry vloženi pomocí motion capture a dabingu. Karu hraje americká herečka Valorie Curry, Markuse Jesse Williams a Connora Bryan Dechart. Jedná se o velice filmový zážitek.
Je dobré, že hra umožňuje volný návrat do jednotlivých lokací z hlavního menu/ kapitoly. Kapitol je celkem 32 a většinou lze opakovat postup nejen ze začátku kapitoly, ale i někde odprostřed. Můžete tak určité pasáže zkoušet pořád znova a zkoušet různé postupy. Lze přitom zvolit, jestli chcete scénu opakovat jen tak, nebo váš nový postup zapsat do vašeho postupu. Když vám třeba zemře postava, tak nemusíte restartovat celou hru, ale jen danou scénu.
Největší mínus spatřuji v ovládání. Ano, tvůrci prostě nemohli zvolit klasické ovládání s kamerou zavěšenou za zády postavy, jako mají jiné hry, ale takové to zastaralé konzolové, kdy kamera zůstává fixní a s postavou se pohybujete po lokaci, jako s posranou loutkou. Ovládání je kostrbaté, nepřesné, nepřehledné. Často ani nevidíte, kam jdete, kamera se vám různě přepíná, takže při přepnutí ztratíte přehled o směrech... Jediným pomocníkem je vám levý Ctrl, jež vám otočí kameru o 180 stupňů. Nejtragičtější je to, když jste v nějaké akční scéně, kde musíte něco rychle udělat a ovládání vám hází klacky pod nohy tím, že se postava neustále zasekává, ztrácí směr, vy ztrácíte orientaci - prostě otřesné!!! Ach jo... Naštěstí takových scén, kde musíte zároveň s QTE ještě s postavou manipulovat moc není. Prostě port hry z konzole. Nevím sice, jak se to hraje na gamepadu, ale pochybuju, že kdovíjak lépe.
Dost mi taky vadilo, že jsem věděl, co chci udělat, ale hra mi to jaksi neumožnila. Třeba detailní průzkum prostředí, který mě v adventurách tohoto typu děsně baví a chci prostě najít všechno, všechny důkazy, dokumenty, prostě projít všechny aktivní věci. Díky ovládání (jak píšu výše), je to jednak utrpení, ale hodněkrát se mi taky stalo, že jsem scénu nějak nechtěně ukončil dříve, než jsem chtěl - vystoupil nechtěně z místnosti, spustil rozhovor, ... a už jsem se k dokončení průzkumu nedostal, protože hra pokračovala do další lokace. Mě pak dále ve hře chyběl důkaz, který jsem takhle minul. To mi připadne jako dost zásadní u hry tohoto typu. Prostě by se hra mohla při opouštění lokací nějak zeptat, jestli chci opravdu pokračovat dál, nebo ještě pokračovat v průzkumu dané oblasti. Nebo by prostě mělo být nějak více zřejmé, že nějakou akcí opouštím nenávratně danou lokaci.
Hra samozřejmě obsahuje i hromadu quick time eventů, kdy musíte v akčních scénách rychle mačkat určité klávesy, co se vám objeví na obrazovce, jinak prohrajete nějaký souboj, nebo nezvládnete honičku a podobně. Lidé, kteří nejsou tak pohotoví na tyhle akčňárny si můžou hru dost pokazit, protože je možné, že vám některý ze třech charakterů může i umřít. :/ Dle mého názoru nemají tyhle věci v adventurách vůbec být. A proto miluju Life is Strange - tam nic takového není. Adventury jsou žánr pro klidné a přemýšlivé typy hráčů a ti prostě někdy nemají tak rychlé reflexy, jako hráči akčních her! Hra vám sice na začátku dá vybrat obtížnost, ale že by mi to na tu jednodušší připadalo dostatečně jednoduché se mi nezdá. Časové limity jsou většinou i u voleb v rozhovorech, takže si ani nemůžete v klidu rozmyslet, co odpovíte.
Příběh o obživlých robotech, kteří chtějí lidská práva a svobodu je poněkud na hlavu. Některé věci nedávají smysl a některé emotivní scény kvůli stupiditě příběhu vyznívají spíše komicky. :) Navíc mi připadá, že se hra snaží podprahově hrát na antirasistickou strunu a ti androidi jsou prostě obdobou černošských otroků a jejich boje za svobodu. Prostě multikulti agitka...
Herní engine je nějaký neodladěný. Automatické nastavení mi hru dává na mém PC (I5 9600K, 32 GB RAM, GTX 1070 Ti) na "Ultra", ale i když to dám ručně na "Střední", tak dost rapidně padá snímková frekvence při přechodech z videosekvencí do hry. Několik vteřin to prostě strašně škube. Po těch pár vteřinách se to ale spraví a běží to dobře. Nechápu, že to ani 2 roky od vydání nejsou schopní poladit v nějakém patchi. Zjistil jsem, že je to tím, že má hra problém s překryvy od Steamu a GeForce Experience - je třeba je vypnout. Dále pokud vám bude hra hodně padat, jako mě, když jsem ji začínal hrát a nedokázal ani na 5 pokusů dokončit úvodní scénu, aniž by mi to nespadlo, tak si aktualizujte ovladače grafické karty.

Pravé tlačítko myši (podržet) - analyzační režim pohledu.
Různé klávesy zobrazené na obrazovce - quick time eventy.
Levý Ctrl - změnit úhel kamery (2 úhly po 180 stupních).